Makkelijke recepten,  Vega(n)

Naan met ei, avocado, rode peper en granaatappel

Soms heb je zin in een lekkere uitgebreide lunch, maar heb je niet heel veel zin om uitgebreid te koken. Dan is deze naan met een zachtgekookt ei en avocado perfect. Heel veel smaak en heel weinig werk!

VEGA | RECEPT VOOR 2 PERSONEN

Ik gebruik in dit recept kant en klare naan, gekruid met knoflook en koriander, maar je kunt natuurlijk ook zelf naan maken als je zin hebt in wat meer uitdaging.

INGREDI√čNTEN

2 kleine knoflook en koriander naan
2 eieren
1 avocado
2 rijpe tomaten
1 rode peper
handje granaatappelpitten (uit de diepvries)
olijfolie
peper en zout

BEREIDING
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.
  2. Zet een steelpan met water op hoog vuur en breng aan de kook.
  3. Voeg zodra het water kookt de eieren toe en kook gedurende zes minuten voor een zacht ei. Heb je liever hard? Kies dan voor 8 minuten.
  4. Bak de naan 6 minuten in de voorverwarmde oven.
  5. Snijd de avocado door de helft en verwijder de pit, snijd het vruchtvlees in dunne reepjes en haal met behulp van een lepel uit de schil. Vervolgens snijd je de tomaten in dunne plakjes en de rode peper in ragfijne reepjes.
  6. Haal de naan uit de oven en doe ieder broodje op een bord. Verdeel de plakken tomaat over de broodjes en leg hier de avocado op, besprenkel met wat olijfolie.
  7. Laat de eieren schrikken onder koud water, pel de eieren en leg op de avocado. Bestrooi met de gesneden rode peper en wat granaatappelpitten. Doe als laatste wat versgemalen peper en zout op de broodjes en serveer.

Eet smakelijk! 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.